söndag 28 november 2010

Snake snake snake...

Ett ögonblick som jag förhoppningsvis aldrig kommer att glömma var när jag och Björn var i Asien och reste runt. På väg från ett ställe till ett annat på en stor buss så satt alla o sov, det var natt, Jag har svårt att sova när jag reser så jag satt och lyssnade på musik och tittade ut genom fönstret.. Bussen svänger till och en väska som ligger på hatthyllan ovanför säterna ramlar ner rakt på Björn.
Han skriker högt i ren panik -SNAKE SNAKE SNAKE!!
Alla på bussen vaknar, ett mummel hörs över bussen...
Alla tittar på oss.
Björn börjar förklara högt och tydligt med stora gestulationer -I thougt it was ice that fall from the roof.. (med turist engelska ni vet)
Han vevade med armar och visade vart isen ramlat ifrån, som han alldeles tidigare skrikit Snake åt..
Jag börjar asgarva.
Ingen fattar nått.
Jag skrattade så tårarna sprutade lätt i 30 minuter.
Våra medpassagerare tyckte nog att jag var en smula jobbig :)

Inga kommentarer: